ייצור והתקנה של מרכב למשאית – כל מה שחשוב לדעת

הגידול בצרכי התובלה והשינוע בישראל תורמים, במקביל, גם לגידול בביקוש למשאיות המשמשות להובלות סחורות ומוצרים מהיצרנים אל הקמעונאים ולצרכנים.
עבור סוגי הסחורות השונים ישנם מרכבי משאית ייעודיים אשר נועדו לשמור על המוצר ולהעבירו ביעילות ובבטחה, ומכיוון שמרכבים אלו נמצאים בשימוש שוטף רמת השחיקה שלהם גבוהה.
לכן חשוב לרכוש ארגז איכותי ועמיד, המיוצר ומותקן על ידי יצרני ארגזים למשאיות שהינם מקצוענים בתחומם.
מכיוון שכל שלב בתהליך ייצור הארגז הינו מהותי, חשוב שמזמין העבודה יידע מה עליו לדרוש ולצפות בכל אחד מהשלבים. במאמר שלפניכם נסקור מספר דגשים שחשוב לדעת לפני ההזמנה, ולדרוש אותם מהחברה.

בחירת חברה לייצור והתקנה של מרכבים

בניית מרכב למשאית הינה השקעה יקרה המיועדת לשרת את בעליה לאורך שנים רבות. על כן חשוב לבחור בחברה מקצועית אמינה, ידועה ומנוסה בתחום, אשר מחזיקה צוות מקצועי ומורשה ונעזרת בטכנולוגיות ובחומרי גלם מתקדמים, עמידים ואיכותיים. יש לוודא שהחברה המייצרת מספקת אחריות מלאה ומקיפה לארגז למשך כל חייו, בנוסף על התחייבות לעמוד בלוחות הזמנים אשר נקבעו מראש. כמו כן, על החברה לספק שירות לקוחות ושירות תיקונים יעילים וזמינים, הכולל מענה טלפוני וסיוע מיידי במקרים דחופים. לפני אתם ניגשים לבחור חברה חשוב לערוך סקר שוק ולשאול קולגות, לבדוק סוגי ארגזים קיימים שהחברה ייצרה בעבר, לברר האם היא יכולה לעמוד בדרישות הייצור הספציפיות שלכם, וכמובן באיזה מחיר.

מדוע לבחור דווקא בזבולון HOS?

חשוב לדעת שכמעט אין בנמצא מרכבים סטנדרטיים עבור משאיות, וכל מרכב הינו ייחודי בהתאם להזמנה (מידות אורך, רוחב, גובה, משקל).
בחירת המרכב למשאית משתנה בהתאם למוצר המובל ויכול זה להיות מרכב סגור או פתוח, מרכב קירור או מרכב וילונות.
כמובן שיש עוד מגוון רחב של מרכבים, כגון מגבה נוע, מיכליות, ביוביות, משא להובלת רכב וכדומה.
תכנון המרכב עצמו דורש מעורבות מלאה של הלקוח והבנת צרכיו, לכן חשוב לפרט בשלב זה את כל הצרכים ועד לפרטים הקטנים ביותר, כולל סוג הסחורה המובלת, אופן העמסתה ופירוקה, ותדירות השימוש בארגז. כמו כן, יש לקבוע את גודל, נפח ומשקל הארגז הדרוש, וזאת בהתחשב בנפח ובמשקל הסחורה המועמסת וביכולת ההעמסה של המשאית. על סמך נתונים אלו מתכנן המהנדס את מבנה הארגז בעזרת חישובים מתמטיים, מדידות ושרטוטים. מובן מאיליו שיש לרכוש מבעוד מועד משאית המתאימה למשקל ההעמסה ולסוג הארגז הנדרש.

בניית מרכב מאושר בחוק

בניית מרכב למשאית הינה משימה מורכבת והדרגתית, הדורשת ידע מקצוע רב בתחומים רבים כדוגמת עבודות חשמל, היכרות עם מערכות הידראוליות, מכאניקה, ברזל ופח, וכן התקנת מנעולים ודלתות. לכן חשוב לבחור בחברה מקצועית לייצור ארגזים שהינה מנוסה ומומלצת, ומשתמשת בטכנולוגיות מתקדמות ובחומרי גלם איכותיים, המאפשרים ייצור ארגז קל וחזק, איכותי ועמיד בטווח הארוך. כמו כן, יש לבדוק שהעבודה מבוצעת עלי די אנשי מקצוע מוסמכים בתחומם. בתום בניית הארגז והרכבתו על גבי המשאית, יש לקבל אישור של משרד הרישוי. קבלתו של האישור כרוכה במעבר בדיקות בטיחות ובקרת איכות, במטרה להבטיח שהארגז הינו בטוח לשימוש.
במפעל זבולון HOS מתחילים ומסיימים את תהליך הבניה /ההתקנה של המרכב בבחינה קפדנית של הוראות משרד התחבורה. המפעל נמצא בפיקוח של הטכניון, וכל עבודה מסתיימת לאחר שהמרכב נבדק ועבר רישום מלא
במשרד הרישוי.